ПАТ «Мотор Січ» є найбільшим виробником двигунів для літаків, вертольотів і крилатих ракет в СНД. «Мотор Січ» експортує свою продукцію в 106 країн. Ринок Росії в загальному обсязі експорту компанії складає близько 50%. Незважаючи на те, що підприємство з 2014 року, почало свою маркетингову переорієнтацію з російського ринку на далеке зарубіжжя, наприклад, відмовившись від поставок своїх двигунів для російських крилатих ракет, воно не відчуває на собі нестачу в завантаженні виробничих потужностей і падіння торгових оборотів. Продажі нових двигунів становлять 50% від чистого прибутку, ремонт і технічне обслуговування двигунів – 27%, енергетичного обладнання виробництва – 14%. 90% продукції підприємства орієнтоване на експорт. Компанія також бере активну участь у реконструкції української газотранспортної системи. ПАТ «Мотор Січ» є одним з найбільш високо технологічних підприємств України. Акції компанії включені в індексний кошик Української Біржі з моменту запуску Індексу UX.

Російське питання. Двигунами виробництва «Мотор Січ» оснащені близько 80% всіх вертольотів, вироблених в Росії, регіональні Літаки Ан-140, Ан-148 і Ан-158, транспортні літаки Ан-124 ( «Руслан»), Ан-225 ( «Мрія») , Ан-26 і перспективний Ан-70, спеціалізовані літаки Бе-200, навчально-бойові літаки Як-130 і L-15, а також ряд тактичних ракет. Основним російським контрактом підприємства є підписаний в 2011 році з холдингом «Вертольоти Росії» 5-річний договір на 1,5 млрд. дол. США, за яким щорічно має поставлятися до 270 двигунів для вертольотів Ка-31, Ка-32, Мі-17 , Мі-8 МТВ, Мі-24, Мі-28. На поточний момент цей контракт фактично заморожений через припинення військово-технічного співробітництва між Україною і Москвою. Проте, підприємству судячи-по всьому вдається обходити дане ембарго шляхом реалізації своєї продукції через спільні підприємства в Білорусії та Китаю. Це дозволяє ПАТ «Мотор Січ» продовжувати генерувати левову частку позитивного грошового потоку.

Перспективи нових ринків збуту. В умовах світової конкурентної боротьби на ринку авіабудування ПАТ «Мотор Січ» доводиться стикатися з такими гігантами авіаційної галузі, як «General Electric» (США), «Pratt & Whitney» (Канада), «Snecma / Turbomeca» (Франція), «BMW Rolls- Royce »(Німеччина / Англія), які отримують державну фінансову та правову підтримку, як в науково-дослідних цілях, так і в просуванні на ринку нової продукції. Незважаючи на високо конкурентну боротьбу в авіабудівній галузі ПАТ «Мотор Січ» продовжує налагоджувати постачання своїх двигунів в Польщу та Австрію. А саме, – підприємство зацікавлене у використанні своїх двигунів «МС-500В» на польських вертольотах. Також на початку 2015 року, з австрійською компанією «Diamond Aircraft» – великим виробником легких літаків, був укладений довгостроковий договір, який передбачає поставку для літака «DA50-JP7» турбогвинтового двигуна «АІ-450С», розробленого держпідприємством «Івченко-Прогрес» і виготовленого на «Мотор Січі». У поточному, 2016 році, підприємство продовжило співпрацю і виконання довгострокових контрактів на поставку і ремонт авіаційної техніки:

  • Для Індії – поставка двигунів «АІ-20Д» сер. 5, ремонт двигунів ТВЗ-117 різних модифікацій, АІ-20Д сер. 5, АІ-9В;
  • Для Китаю – поставка двигунів АІ-222К-25;
  • Для Алжиру – ремонт двигунів ТВ3-117 різних модифікацій, АІ-9В, АІ-25ТЛ і постачання запчастин до них.

Проте, потенційні і діючі поставки в країни далекого зарубіжжя поки занадто малі та їх не можна порівнювати з можливою повною втратою російського ринку.

В Україні ж ПАТ «Мотор Січ», для потреб Міністерства оборони, постачає і ремонтує авіадвигуни сімейства «ТВ3-117» і вертольоти, а також виконує ремонт авіадвигунів різних типів і модифікацій, техніки наземного застосування. Найбільш великими українськими споживачами в 2015 році були і залишаються Міністерство оборони України, ДП «КАЗ« Авіакон »(м Конотоп), ДП« АНТОНОВ »(м.Київ), ДП« Укрспец-експорт ».

Фундаментальні показники. У першому півріччі 2016 року компанія, згідно з МСФЗ, скоротила чистий прибуток на 19,3%, до 1,284 млрд. грн., тоді, як у порівнянні з аналогічним періодом 2015 року, чистий прибуток склав 1,576 млрд. грн. Дохід компанії скоротився за звітний період на 26,8%, або на 1,855 млрд. гривень до 5,063 млрд. гривень в першому півріччі в порівнянні з аналогічним періодом 2015 року. У другому кварталі поточного року компанія збільшила чистий прибуток на 75,8%, до 978,996 млн. гривень порівняно з другим кварталом минулого року, а дохід, за другий квартал скоротився на 23,8%, або на 0,926 млрд. гривень до 2,963 млрд. гривень. Чистий прибуток же за 2015 рік склав 3,4 млрд. грн. збільшившись майже в 2,2 рази в порівнянні з аналогічним показником в 2014 році.

 

 Показник (%)     Період
 2011 2012 2013 2014 2015
EBITDA, млн. грн.  2284,17 3108,03 2591,97 4138,72 6627,31
 P/E 3,45 2,19 2,76 3,33 1,16
P/S 0,8 0,64 0,48 0,53 0,3
P/B 0,91 0,63 0,4 0,47 0,28

Рентабельність продажів (показник відображає частку чистого прибутку в обсязі продажів) в 2015 році склала 25,7%;

Рентабельність поточних активів (показник, що характеризує ефективність використання оборотних активів і показує, який прибуток приносить одиниця оборотного капіталу підприємства) – 24,4%, що позитивно характеризує фінансову діяльність підприємства.

Рентабельність власного капіталу (визначає ефективність використання вкладених у підприємство коштів, в звітному році) склала 24,3%. Даний показник знаходиться на досить високому рівні, що свідчить про ефективну діяльність підприємства.

Що ж стосується кредитних позик, то управління і розподіл власних грошових потоків на підприємстві в 2015 році можна охарактеризувати – як ефективне, що дозволило здійснювати поточну господарську діяльність ПАТ без додаткового залучення кредитних коштів. За 2015 рік питома вага кредитних ресурсів в пасивах зменшилася з 2,4% до 2,2%.

Рекомендація. Купувати від поточних рівнів 1850-1950 грн., з цільовими технічними оцінками фіксації прибутку 2125 грн. і 2400 грн. Фундаментальна ж ціна акції, виходячи з показника балансової вартості акції (власний капітал кіл. Акцій) дорівнює 7015 грн., тобто на поточний момент акція торгується з дисконтом майже в 70% до своєї балансової вартості.

 

Структура акціонерів

Мотор сич: структура акционеровЧистий прибуток за 2011-2015 р.р.

Мотор Сич динамика прибыли

Питома вага експорту у виручці від релізації 2011-2015 р.р.

Удельный вес экспорта в выручке

Надходження грошових коштів в 2015 році за видами продукції, у %

Мотор Сич - денежные средства

Виручка від реалізації за 2011-2015 р.р

Мотор Сич динамика выручкиДинаміка питомої ваги кредитних ресурсів в пасивах за 2011-2015 р.р.

Мотор Сич динамика вес кредитов